ADD YOURS: Knižná edícia (august 2014)  

Posted in

Vitajte pri augustovom vydaní reťazovky
ADD YOURS - viac info u Judit

Autor s úžasným zmyslom pre humor:
Môj nový obľúbenec je Derek Landy a jeho Skulduggery Pleasant. Ak ste nečítali, nepochopíte, aký zabijácky jeho suchý humor je - zoberte si napríklad to množstvo hlášok typu "zabijem ťa, ak to nevyjde" a predstavte si to trápne ticho, keď ich poviete mŕtvemu kostlivcovi.

Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal:
Richelle Mead si to u mňa pokašľala v momente, ako prestala svoje knihy preškrtávať. Na Upírskej akadémii je vidieť tá práca, čo do toho bola vložená - táto scéna má ukázať toto, v tejto scéne sa udeje toto, táto scéna bude dôležitá o 5 kníh neskôr...

S Bloodlines som sekla po tretej časti, pretože autorka len melie melie melie čo ju prvé napadne, aby vyplnila prázdno medzi začiatkom a koncom. Vidím to asi takto: rýchlo napísať, prepísať trochu začiatok (aby hodil k tomu, čo jej pri písaní napadlo), chytro odovzdať a švihom na ďalšiu knihu. Prestala som vidieť v jej písaní tú snahu, čo tam kedysi bola.

Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti....a bol z toho poriadne blbý nápad:
Nespomínam si na žiadnu katastrofickú knihu, ale raz som čítala v autobuse v Kindli nejakú mangu, a listujem si listujem, človek na sedadle vedľa mi opatrne nazerá do čítačky... a zrazu erotická scéna :D

Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším:
Toto bude klišé, ale fakt som bola dieťa, keď vychádzal Harry Potter, takže všetko ostatné bledne v žiari slnka vychádzajúceho nad Rokfortom.

Hrdina, ktorého každý miluje...okrem mňa:
Keby som sa posnažila, tak by som možno na šla na každý prst jedného :D Ale najviac nechápem posadnutosť Warnerom zo Som roztrieštenej. Paradoxom skôr pre to, že si to u mňa pokazila autorka - zvrtnúť šialeného psychopata na trosku tajne zamilovanú do hlavnej hrdinky *sem vložte kolektívny vzdych fanúšikov* je veeeeľmi lacné klišé.

Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať):
Každá druhá hrdinka je knihomoľka, ale akonáhle dôjde na strane 10 na Chalana s veľkým Ch, všetky knihomoľské aktivity idú dokelu. Ale Cath z Fangirl... och, veľmi dobre chápem tú absenciu ľudí vo vašom ne-internetovom živote, ktorí vašu posadnutosť tým či oným fandomom proste nechápu.

Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia:
V Krásnej katastrofe mala Abby spolubývajúcu. Mala tam dokopy päť a pol viet a nepamätám si ani jej meno, ale bola to jediná postava, ktorá dokázala vystihnúť, ako sprosto sa Abby správa a aký nezdravý vzťah vedie. Česť tejto postave.

Keďže to sa asi nebude rátať, mám aj plán B :D Vodníka z Vodníka som spomínala v koncoročných cenách, pretože je to dokonalý záporák s presvedčením, že ON je hrdina tohto príbehu. Viac takých záporákov, pls!

Pár, ku ktorého vzniku som sa modlil/a pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania ;):
Najnovšie Sophronia a Soap z Etikety a špionáže - spoiler preto, že k nim dôjde až v druhej časti a preto, že z nich možno do konca série aj odíde :D Etiketa a špionáž nie je romantická kniha, takže vzťahy nie sú vôbec dôležité, ale tie nevinné začervenania pri náhodných dotykoch mi vždy roztopia tvár na maslo :D

HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dal/a ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa):
(Bože, ktorú vybrať?) Keď niečo v recenzii tvrdíte, podložte to. Nestačí povedať "hlavná hrdinka je super", povedzte "hlavná hrdinka má skvelý zmysel pre humor, nerobí žiadne nelogické rozhodnutia, jej život sa netočí len okolo chalana a preto je super".

Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?
Chcela by som mať euro vždy, keď niekto skritizuje nejakú moju obľúbenú knihu *v pozadí sa ozýva cinkanie z vodopádu imaginárnych eur*. Skôr ma svrbia prsty pri všetkých tých knižných snoboch, čo si myslia, že ICH vkus na "skutočnú beletriu" je základom pre kvalitné čítanie (a "neodsudzujem nikoho, aj ja si niekedy prečítam na oddych taký brak ako ty, ale musí byť originálny a dobre napísaný, nečítam zase úplne všetko..." poznáme to všetci), takže keď niekto "len" napíše kritiku na niečo, čo mám rada, aj keď je maximálne hnusná a sarkastická, je to normálne vyjadrenie názora a úplne v pohode. Vždy môže byť horšie :D

This entry was posted on sobota, augusta 09, 2014 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

7 komentárov

Mám príspevok do hot topic! :D Momentálne mám strašnú krízu, keď vidím knižnú recenziu začínať "anotácia" a bla, bla, text distribútora. Nie, prosím! Potom scrolujem, scrolujem a akurát hviezdičkové či iné hodnotenie pozriem. Ale keď recenzia začína povedzme "dnes by som vám rada predstavila knihu, pri ktorej čítaní som sa smiala/plakala/trieskala si hlavu o stenu/pokrstila si čítačku vyprsknutou kávou/zaspala do 5 minút..." - také recenzie začnem čítať pozorne a aj keď dôjde na oficiálny text distribútora neskôr, prežijem to. Tak pekne prosím, drahí blogoví autori a zároveň čitatelia tuto tety Luu, trochu viac svojich zážitkov do recenzii, text distribútora si nájdem kdekoľvek, ale vaše jedinečné pôžitky až prežitky z príbehu nie ;) Ďakujem!

Hah, ku knihe, ktorú nebol dobrý nápad čítať na verejnosti, som si spomenula, ako som kedysi ešte pravidelne čítavala v autobusoch (dnes je to len občas, ešte aj v tomto som zlenivela! :D) a raz som tak čítala Hannibala od Harrisa. A bolo tam pár hnusných kanibalských scén a dosť dobre napísaných, pri jednej konkrétnej mi až zle prišlo, tak som knihu na moment zavrela, vynadala si v duchu, že no je mi toto treba, ozelenieť v autobuse plnom ľudu?! :D A... potom som knihu otvorila a čítala ďalej - určite to všetci poznáme, keď niečo prosto musíme čítať, nech sa deje čokoľvek! :D

PS: Ani ja nemám rada, keď recenzia začína anotáciou (extrém je, keď recenzia obsahuje iba anotáciu, bibliografiu a dve riadky hodnotenia - ale to sa, našťastie, až tak často už nestáva :D), ja chcem vedieť, čo si myslí recenzent, že bolo podstatou príbehu, jeho sumarizáciu podstatného deja!

Vyrastala som na recenziách od ľudí okolo fenomenálnej Taylor (kedysi ešte na sblogu, teraz presťahovaný archív na http://twisted-fairy.blogspot.sk/) a kým nezačala tá éra knižných blogov, ani mi nenapadlo, že by sa dala recenzia začínať len anotáciou a pod to napísať hodnotenie O.O Vždy sa mi páčilo, keď to autor pojal štýlom "okej, knihu na bok, ja vám to zhrniem podľa seba" :D Čiže áno, úplne sa pod to podpisujem, po prvé získate nejakých 10 riadkov, ktoré majú medzi sebou 10 medzier, v ktorých už môžete recenzovať (bežte sa pozrieť ku tej Taylor), a po druhé, je to väčšia sranda čítať :D

Harry Potter je neodeliteľnou súčasťou nás všetkých. Čím viac Add yours čítam, tým viac ho nachádzam v tej kategórii. :)

A tiež nemilujem Warnera. Zatiaľ. :D Mám za sebou len prvý diel a v tom ho tuším ešte nikto nemal rád, či? No mňa ani celá séria nenadchla, akoby autorka vykradla X-manov a ďalšie komixy.

Vážně nemám ráda recenze ve stylu anotace a pár řádek k tomu, které mi o knize stejně nic neřeknou. Nejhorší je, že ti, kdo takové recenze píší, si o nich myslí, bůh ví jak nejsou skvělé a sdílejí je kde se dá. :/
Mně osobně se celkově kniha Jsem roztříštěná nelíbila, takžé. :D
Hej, na tu spolubydlící Abby si vzpomínám! :D
Cath z Fangirl mě pro tu kategorii také napadla, ale ještě to budu muset trochu promyslet. :)
A nemám ráda lidi, kteří si myslí, že jejich čtecí vkus je lepší než ten můj. :)

Za toho Skulduggeryho ťa budem do konca života preklínať aj milovať :D Ten humor! Úprimne ľutujem ľudí čo boli v mojej blízkosti keď som to čítala lebo som sa skoro stále smiala (alebo snažila nesmiať).

nivalia - mám z toho neskutočnú radosť (aj z toho preklínania :D). Presne to poznám, ja som to zase čítala večer a držala sa od toho, aby som nerušila večerný kľud brutálnym rehotom :D

Kristie - vždy keď vidím nejaký takú krátku recenziu, čo končí len "Môj názor: kniha sa mi páčila" a pod tým 15 komentárov, tak si poviem, že je tu snáď viac takých ľudí ako ja, čo sa radšej pristavia pri niečom dlhšom :D

Simone - ešte keď som začala Roztrieštenú čítať, tak som si vravela, že je to celkom super, ale keď tam mal zrazu schopnosť každý... no, mohlo to byť aj lepšie :D

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...