23. 7. 2012

Lauren Henderson: Flirting in Italian (Flirting in Italian #1)

Violet je "hnedá ovca rodiny." Všetci jej príbuzní sú ako podľa šablóny - svetlovlasí, vysokí, štíhli. Violet je presný opak - skôr pomenšia, tmavovlasá a s črtami tváre, ako mávajú ľudia pri Stredozemnom mori. Takže odkedy raz Violet v múzeu objaví starý portrét neznámej Talianky, je posadnutá túžbou odísť na leto do Talianska. 

V úžasnom letnom domčeku sa stretávajú štyri dievčatá: Violet a Kelly sú z Anglicka, Kendra a Paige z Ameriky. Americké dievčatá akoby spadli z višne - pojašené, prostoreké, vždy dokonale upravené a sebavedomé. Violet a Kelly pri nich prakticky nemajú šancu a už-už to vyzerá, že sa výlet zvrtne na boj dvoch národností... keď vtom sa objaví namyslená Talianka Elisa, ktorá využije každú príležitosť, aby dievčatám pobyt v Taliansku znechutila. Čo zahŕňa najmä udržať Violet čo najďalej od jej vysneného chlapca, Luca.

O čo v príbehu vlastne ide? pýtala som sa v polovici. O čo v príbehu vlastne ide? pýtala som sa v troch štvrtinách. O čo v príbehu vlastne išlo? pýtala som sa v poslednej kapitole... a potom som zistila, že Flirting in Italian je prvým dielom v sérií. Čiže, vo Flirting in Italian ide o to predstaviť postavy a vysvetliť, ako sa veci medzi nimi majú. Čiže prakticky to, čo som opísala hore.

A tento prvý diel sa končí maximálne nijako - ľúbostný vzťah medzi Violet a jej letnou láskou Lucom sa nenaplní, tajomstvo sa nevyrieši, zlé dievča nedostane jednu poza uši... skrátka si treba počkať na ďalší diel. Technicky sa na konci ani nemá čo uzatvárať, pretože v knihe okrem prázdninových aktivít (od výletov cez aranžovanie kvetov až po chodenia na diskotéky) nič hlbšie nenájdete.

Ak v knihách narazíte na kombináciu prvá osoba + prítomný čas, zväčša čakáte aj krátke, úderné vety. Autorka si naopak zvolila enormne dlhé súvetia, cez ktoré som sa v prvých pár kapitolách nemohla prehrýzť, ale časom mi štýl začal veľmi vyhovovať. Namiesto príbehu ženú knihu dopredu vzťahy medzi postavami, čo celú vec neskutočne šťastne zachraňuje - vzťahy majú skvelú dynamiku a číta sa o nich veľmi príjemne. Hlavná hrdinka je pomerne sympatická a nerobí drámu z každej veci, na ktorú v cudzej krajine narazí (na rozdiel od dvoch Američaniek, čím autorka veľmi trefne paroduje drvivú väčšinu pobláznených hrdiniek).

Slovo "príjemné" vystihuje knihu úplne najviac. Príjemne sa číta. Hlavná hrdinka sa príjemne "počúva" a jej vzťah s talianskym chlapcom je príjemným spestrením. Taliansko je vykreslené veľmi príjemne a uveriteľne - nemala som problém uveriť, že takto sa naozaj talianska mládež - na ktorú sa príbeh centruje - správa (aj keď mám silné pochybnosti o tom, že všetci vedia tak skvelo anglicky). Najväčší zádrheľ prichádza v tom, že ak chcete aj nejaký príjemný príbeh, musíte si počkať na zvyšok série. Takto vám z nej ostane len príjemné, pomerne nedokončené čítanie.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates