Alyson Noëlová - Modrý mesiac (Nesmrteľní #2)  

Posted in , ,

Krásna Ever stretla nesmrteľného Damena a vyprášila kožuch Damenovej manželke Drine. Došlo na prechádzky po pláži, bozky a tulipány: o tom bolo Navždy.

Krásna Ever stretla nesmrteľného Damena a plánovali TO: Noc, kedy sa po 400 rokoch naplnia ich túžby. Ibaže, pár hodín pred TÝM Damen zmizol. Že by si TO rozmyslel?
Krásna Ever je v depresií. Nesmrteľný Damen už Ever nemiluje. A v škole je nový chalan - Roman. O tomto je Nový Modrý mesiac.
A nie, slovo sex v ňom otvorene nenájdete.

Trvalo mi niekoľko mesiacov, kým som s Modrým mesiacom vôbec začala. Prvý krát som sa otočila už po úvodnej scéne, druhý krát pokorila prvých 25 strán. Dozvedela som sa, že Ever je stále rovnako vymetená, depresívna, a nanajvýš odpudivá hrdinka, ktorú podľa nej - s výnimkou Damena - obklopujú len samí nemožní idioti a bohatá teta Sabine, ktorá jej tým, že sa o ňu stará, lezie na nervy.

Nový mesiac je romantická kniha. To je prvá vec, ktorú by ste si mali pred čítaním ujasniť, romantika > fantasy. A je to romantika ťažkého kalibru - Damen a Ever sú dve spriaznené duše, ktorých dokonalá láska pretrváva storočiami, ani jeden z nich nemôže byť šťastný bez toho druhého, obaja by za seba položili život... a tak ďalej. A, samozrejme, v každej knihe sa im to niekto snaží prekaziť. Veľmi jednoduchý, a veľmi obľúbený vzorec.

Oproti Drine, záporáčke z prvej časti, to tentokrát úhlavný kaziteľ poňal z iného konca, a prepol vypínač Damenovej povahy zo zosobnenej dokonalosti na zosobnenú aroganciu. Zo dňa na deň, Damena akoby niekto vymenil. Skončila sa éra nežných bozkov, sladkých romantických chvíľ a vrelých pohľadov - Damen poslal Ever k vode, a vrhol sa na jej úhlavnú nepriateľku, Staciu. Ever je zúfalá - Damen ju už nemiluje. A to netreba nechať tak. Damenom niekto manipuluje, a Ever musí prísť na to, ako ho zastaviť.

Nedá sa povedať, že by som nemala rada romantiku. Mám, veľmi. Ale sebelepší vzťah postavený na tých najfantastickejších dejových základoch môže v momente stroskotať na jednej veci - na postavách. "Inteligencia" Mary Ever Sue a Damenov plochý charakter posielajú v mojom pohľade celú romantiku... niekam. Položme si otázku - čo okrem toho, aký je Damen superman, a toho, že Ever miluje 400 rokov, o ňom vieme? A reverzne - je niečo, čo Ever nevie, nepozná, nedokáže? Býva takým zavedeným pravidlom, že v závere knihy, až hrdinka spozná svoje silné stránky, zájde za úhlavným nepriateľom, a odpálkuje ho úžasnou replikou, po ktorej vám i záporákovi spadne čeľusť. Niečo podobné robí aj Ever - ibaže nie v závere, ale pravidelne každých desať strán. Priveľa baseballu zdraviu neprospieva...

Ak si na prvý diel spomínam hlavne v súvislostí s tým, koľko klišé sa v ňom pohádzalo na kopu, na Modrý mesiac mi ostane spomienka na ezoteriku. Alyson Noëlová si naštudovala nejaké fakty o astrálnom cestovaní, a na ich základe vystavala svoju Letozem. Dôjde aj na mágiu, fázy mesiaca a cestovanie v čase - všetko veci, ktoré v mainstreamovej YAF stále nie sú také typické. Aspoň za to Noëlovej chvála.

Jednoduchá romantika pre mladšie čitateľky - to je Modrý mesiac v piatich slovách. Dej je síce stále ťažko predvídateľný, no aspoň nie je oproti prvému dielu vystavaný výlučne na nudných, 100-krát opozeraných scénach. Kto po tejto stránke čaká to, čo dostal v Navždy, ostane sklamaný - veškeré zamilované hrkútanie končí pred úderom strany 100, kedy Damen povahou prejde na temnú stranu. Najväčším mínusom sú definitívne postavy, v čele s dokonalou "Všetko viem, všetko poznám" Ever, ktorej večné sebaľutovanie (,,Ach, prečo sa o mňa Sabine stará! Vôbec jej nie som hodná! O dva roky sa odsťahujem, a kvôli nej ma potom celý život bude trápiť, ako jej to splatiť, grrr!") vám zaručene časom začne žrať nervy.

Kuriozita na záver. Damen nikdy nejedáva, nepotí sa, a už 400 rokov s nikým nerobil... TO.

This entry was posted on streda, marca 30, 2011 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

9 komentárov

perfektná recenzia :)... posledná veta ma vážne pobavila :D :D :D

:D :D :D

Já se k téhle sérii musím dostat :D

Syki, ale len vo vystuženom anti-rádioaktívnom obleku a s dvojmetrovou palicou :D

A SuperDamen má očividne úspech xD

a to som sa chcel do tejto série pustiť naplno :D nuž hold, tvoje recenzie nemajú konkurenciu :)) opäť som sa schuti zasmial :D

Táto seria ma nebaví asi najviac zo všetkých kníh, čo som kedy čítala, ale paradox je, že ju aj tak čítam. Čo robí s človekom nuda, ach jaj.

plánuješ aj recenziu Krajiny tieňov?

Mám ju doma. Ak ju prečítam, tak hej. Ale už bude v miernejšom duchu ;)

ako tento druhý diel som ešte nečítala ale práve som dočítala prvý a musím povedať, že táto recenzia je úplne mimo..no tak ak niekto nemá rád takú romantiku ako je v týchto knihách tak to skutočne nemusí ani čítať a potom ani tieto bludy písať...

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...