11. 12. 2010

Richelle Mead: Posledná obeť (Upírska akadémia #6)

Rose Hathwayová sedí za mrežami. Iná hrdinka by mala oči iba pre plač - ale toto je Rose. Možno podozrivá z vraždy, ktorú nespáchala (hoci si kedysi neraz želala, aby áno), ale stále Rose, čo okrem iného znamená, že tam vonku je skupina ľudí ochotných ju dostať von za každú cenu.

A tak sa aj stane - a v sprievode bývalého učiteľa a nadudranej alchymistky sa Rose vydáva na závod s časom. Ak sa jej totiž podarí nájsť strateného Lissinho príbuzného - o ktorom len tak mimochodom nevie vôbec nič - budú sa diať veľké veci...

Na kráľovskom dvore sa nezaháľa tiež. Lissa sa v snahe získať pre Rose čas stáva kandidátkou na trón, pretože hoci sú šance na zvolenie nulové, aj málo môže pomôcť. To, o čo v skutočnosti ide, je nájsť skutočného vraha a očistiť Rosino meno.

A tak sa podobne ako pri štvrtej časti príbeh odohráva v dvoch líniách. Meadová sa ale zrejme poučila a prelivy medzi nimi už nie sú také otravné - zrejme preto, že Lissa už len nevypĺňa prázdne stránky, ale má plnohodnotnú úlohu.

Každá časť Upírskej akadémie je trošku iná a Posledná obeť nie je výnimkou. Rosina časť je viac "živelná" - skrývanie, útoky, prenasledovanie... a Lissina je plná hádaniek, politiky a prekvapení. Vracajú postavy, ktoré boli doteraz len spomenuté - také, ktoré sme už videli, aj také, o ktorých sme len veľa počuli - a šiesta časť je epická, premyslená a fenomenálna.

Záverečné diely sú pre mňa obyčajne veľkým sklamaním, pretože sú buď príliš krátke a nepodarí sa im všetko vyriešiť, alebo príliš dlhé a zbytočne rozťahané. Posledná obeť je to úžasné "medzi". Nie je ani uponáhľaná, ani nekonečne dlhá, a uzavrie sa všetko, čo sa uzavrieť malo.

Posledná obeť je ten typ záverečných dielov, pri ktorých si uvedomíte, že autorka všetko plánovala od prvej časti. Rose z prvej časti je úplne iná ako Rose z poslednej - a to platí pre úplne všetky postavy. V máloktorej sérii nájdete charakterový vývoj, na ktorý sa po dočítaní pozriete a zmôžete sa len na "wow". Pridajte si k tomu zamotané vzťahy, prekvapivé zvraty a úžasný komplexný príbeh, ktorý sa tam niekde medzi riadkami vykryštalizoval. Príbeh "z upírskej strednej" prerástol sám seba.

Ak Upírsku akadémiu milujete, nebudete veľkým finále sklamaní. Richelle Mead je úplne iná liga ako autorky Upírskych denníkov alebo Školy noci a čítať túto sériu bol pôžitok. Jeden z najväčších, aké som (nie len v YA) mala. Tlieskam a ďakujem.

4 komentáre:

  1. Skvely blog, konecne som nasla spriaznenu dusu v citani teenage fantasy literatury (ale ja vlastne citam vsetko) aspon na internete. ;)
    Ja prave citam Ghostgirl, je to skvela oddychovka od narocnej literatury :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľke ovácie tebe za recenziu a Richelle za úžasnú sériu! :)
    klaniam sa ti, že si všetko zvládla bez spoilerov, to dalo určite zabrať. teraz si nad LS musím ešte sadnúť ja a niečo vytvoriť ale táááák sa mi nechce :D kým sa vykokcem tak bude po vianociach :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Triss - ďakujem :D My už nejakého štvrť roka fungujeme na celej malej komunite, si vítaná pridať sa - obzvlášť, ak máš náhodou účet na Goodreads, daj mi vedieť :D
    Ghostgirl mám rozčítanú & pripravenú na recenzovanie, ale ešte som len v polovici prvej časti :)

    Judit - ale ani nie, zase sa to celkom dalo :D Najhoršie bolo asi nejako schovať, kam a prečo vo štvrtom diele Rose ide, ale inak to šlo :D Viem si predstaviť s tým nechcením :D Ale prekonaj sa, hrozne som zvedavá na špeciálne tvoje zhrnutie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Líbí se mi spojení "nadudranej alchymistky" :D

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates